„Elżbieta Chojnacka jako krytyk wykonawstwa historycznego", "Notes muzyczny", Rok 2022, Tom 1, nr 17, Akademia Muzyczna w Łodzi, s. 47 - 61.

https://notesmuzyczny.pl/resources/html/article/details?id=229909

 

"V Seminarium Współczesnej Muzyki Klawesynowej Klawesyn bez granic",  "Notes muzyczny", Rok 2022, Tom 1, nr 17, Akademia Muzyczna w Łodzi, s. 267- 270.

 

https://notesmuzyczny.pl/resources/html/article/details?id=230118

Polska muzyka klawesynowa w latach 1936-2016, "Notes muzyczny", Rok 2019 (1), red. Magdalena Pilch, Akademia Muzyczna w Łodzi, s. 65 - 85.

https://notesmuzyczny.pl/resources/html/article/details?id=191375

 

II Seminarium współczesnej muzyki klawesynowej pt. „Klawesyn bez granic”, "Notes muzyczny", Rok 2019 (1), red. Magdalena Pilch, Akademia Muzyczna w Łodzi,, s. 211- 214.

https://notesmuzyczny.pl/resources/html/article/details?id=191390

 

Elżbieta Chojnacka. Moja Mistrzyni, "Notes Muzyczny" (red. M. Pilch), Rok 2018, nr 1, Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, s. 193- 200.

 

https://notesmuzyczny.pl/resources/html/article/details?id=186069

Znaczenie utworów Mariana Sawy w repertuarze klawesynisty [w:] "Pokora wobec piękna sztuki dźwięków" 
(red. M. T. Łukaszewski), wyd. UMFC, Warszawa, 2017.

 

http://www.efryderyk.pl/kompozytorzy-i-autorzy-piosenek/109-pokora-wobec-piekna-sztuki-dzwiekow-o-tworczosci-mariana-sawy-9788361489924.html

 

 

 

 Utwory klawesynowe Pawła Szymańskiego, „Notes muzyczny”, wyd. AM, Łódź, 2016, s. 181 - 200. 

 

https://notesmuzyczny.pl/resources/html/article/details?id=186384

 

Marek Drewnowski. Portret Artysty

w kalejdoskopie wspomnień,

wyd. jubileuszowe, 2016.

 

 

 

Twórczość klawesynowa Mariana Sawy, [w:] "Musica Sacra Nova". Seria poświęcona muzyce sakralnej, myśli humanistycznej i analizie dzieł muzycznych" nr 5 / 2011, Warszawa 2011, s. 248-261.

  • Figuracja w stylu brisé [w:] Biuletyn „Silesia nr 2, 2012.
  • Ryszard Gabryś w 70. lecie urodzin [w:] „Śląsk” nr 12, Rok XVIII, grudzień 2012.